sick

ingat tak post pasal rambut gugur sebelum ni.
halah skrol ke bawah je korang akan jumpa post tu.
tak berani nak jumpa doktor.
sekarang ada azab kedua.

migrain.
aku main agak je.
dah 2 hari.
berdenyut-denyut.
kepala sebelah kiri.
aku suspek migrain, tak pernah jumpe doktor juga.
yang pasti berdenyut tu memang tahap hentak kepala ke dinding.
semalam aku dengan lampu menjadi musuh.
macam nak pecahkan je lampu jalan belakang bilik aku tu.
haih.

eczhema aku pun makin teruk.
sabtu hari tu aku makan subway seafood.
tak banyak, kurang seinchi.
potong-potong makan dengan dayah.
tapi efek dia, perghhh.
tak sampai 5 minit aku dah menggaru.
kalau dulu kat tangan je, sekarang dah makin teruk.
bukan kat tangan je.
haih.

asthma aku pun makin menjadi-jadi sejak bulan puasa hari tu.
dalam bulan puasa je dah 3 kali semput.
dah lama aku tak kena asthma.
aku memang hidap asthma sejak 6 tahun.
masa tu memang teruk, appointment dengan doktor sebulan sekali.
masuk hospital macam dah masuk rumah sendiri je masa tu.
makin dewasa makin kurang.
aku ingat dah hilang.
alih-alih kena balik.
dari bulan puasa sampai sekarang dah tak terkira berapa kali semput malam-malam.
haih.


banyakkan penyakit noasikin ni.
belum penyakit "mandi sungai sorang-sorang tapi bila balik bilik terbawak 'sorang' balik".
haaaa.
tu malas nak cerita.
juga sakit dari kecik.
dulu dah pernah cerita.
malas nak cerita dah.

haih.

oklah. babai.
pening kepala.

Tiada ulasan: