Gadis bertudung dan shawls itu salah??

ok tajuk nak gempak. aku terpanggil nak buat ulasan tentang topik ni setelah terbaca di sini.


pada aku, ada benar, ada salah.

benarnya bila dia katakan yang bertudung tapi berbaju ketat itu salah dan menjijikkan.
ya tu benar.
aku yang baca ni pun tersentap sendiri dan rasa malu dan mahu betulkan mana yang tersilap pada diri.

tapi sayang,
contoh yang diberi salah.
caranya pun salah.
isu warna tudung diperdebatkan? itu sangat tak matang.

aku bukan mahu ulas tentang mana yang lebih berdosa mana yang lebih pahala.
tidak.
aku mahu ulas tentang privasi.

aku pelajar Fakulti Teknologi dan Sains Maklumat.
aku belajar tentang jenayah dalam dunia ciber.
pencerobohan hak atau privasi seseorang individu adalah satu jenayah walaupun di internet.
kalau bawak masuk court, si pelaku boleh dikenakan denda atau dipenjara kalau didapati bersalah.
jangan pandang ringan.
kalau si mangsa buat laporan untuk saman nanti tak pasal-pasal duit simpanan untuk kahwin hilang melayang.
aku malas keluarkan akta.
cari sendiri.
semua pandai guna GOOGLE kan?
hish mestilah pandai guna, kalau tidak takkan macam-macam gambar boleh cari. kan?

oklah. tamat kuliah untuk hari ini. babai.

p/s : mesti mamat ni seronok traffic dia naik mendadak. bagus. tektik yang mantap bila gunakan orang yang famous dan kontroversi. bijak bijak. ;)

6 ulasan:

Shaofie berkata...

perghh.. first time prof sikin bg lecture. selalunya asek klas batal jea...

Shikin Ismail berkata...

kuliah 5 minit cukuplah. ;)

farhah adeli berkata...

betul sangat2. bukan satu akta banyak pulak tu bley dikaitkan.

Ka-Ching berkata...

baru tau pasal isu ni di pagi yang indah ini huh....mungkin sbb lensa dah rosak tu psl jadi mcm tu.

kadang2 bile org tegur dengan cara baik, sopan, suci lagi murni semua pakat buat2 tak nampak....tapi bile tegur cara hampeh macam tu haaa hambik sume melenting...tpp yg jadi isu skrg gambar hak milik dah di sebat huhu...siap disebut nama sipolan lagi... haihhhh

Shikin Ismail berkata...

farhah : tau xpe. kalau saman naya je.

Ka-Ching : kan kan. niat nak tegur tu betul dah. tapi buat cara salah pulak. kalau tak memang dah respek habis dah. ;)

Nasuha Salleh berkata...

sgt xpatut buat mcm tu..
sakitkan hati org lain..dia pula gembira dgn knikmtn traffic..isk2..

Entry Baru : Untuk Bibir Tampak Merah Menawan